تکنولوژی روز دنیا

ساخت وبلاگ

چندتا کهکشان داریم ؟

میدان دید بینهایت عمیق هابل

آقای اید چرچویل دانشمند اخترشناس در دانشگاه ویسکانسین – مادیسون می گوید: " ما هنوز تعداد دقیق کهکشان ها را نمی دانیم، اما می دانیم که بسیار زیاد هستند." در یک تصویر گرفته شده توسط تلسکوپ فضایی هابل حدود 10 هزار کهکشان دیده می شود.

در کهکشان خود ما (کهکشان راه شیری) حدود 100 تا 300 میلیارد ستاره وجود دارد که از جمله آن فقط 6000 ستاره از زمین  با چشم غیرمسلح قابل دیدن می باشد. اما با پیشرفت تلسکوپ های ساخته شده، شمار کهکشان ها هم بیشتر می شود و می توانیم بهتر به گذشته های دور تر بنگریم.

آقای چرچویل می گوید: " برای شمردن همه آنها، باید بتوانید عمیقتر به فضا بنگرید تا ببینید که کهکشان ها چه زمانی تشکیل شده اند. ما تا کنون به آن حد نرسیده ایم. تعداد کهکشان ها به خوبی مشخص نشده، اما زمانی به این هدف خواهیم رسید."

اخترشناسان فکر می کنند که صدها میلیارد کهکشان در کائنات وجود دارد، اما شمار دقیق آن تا کنون مشخص نشده است . آیا لازم است اخترشناسان بدانند که چه تعداد کهکشان را می شناسیم؟

تخمین شمار موجود کهکشان ها در کائنات با شمردن اینکه چه تعداد کهکشان را می توانیم در یک منطقه کوچک از آسمان بنگریم، به دست می آید. سپس این تعداد را تعمیم می دهیم تا حدس بزنیم که چه تعداد کهکشان در کل آسمان وجود دارد.

میدان عمیق هابل

در حال حاضر، صد ها میلیارد کهکشان توسط میدان بی نهایت عمیق تلسکوپ فضایی هابل در مدت یک سال شمرده شده است. هابل با نشانه گرفتن به یک قسمت کوچک آسمان برای چند ماه؛ یعنی یک نقطه کوچک کمتر از یک دهم یک میلیونم آسمان را جستجو می کند.

چرچویل می گوید: "شما به آسمان می نگرید و با خود می گویید که چه تعداد کهکشان را می توانم ببینم؟ بعد معلوم می شود که چقدر شمار آن زیاد است." شما تعدادی از کهکشان در یک قسمت کوچک آسمان (به اندازه یک سانتی متر مربع) را بشمارید و همه آسمان را با این قسمت کوچک ضرب کنید. در نتیجه می بینید که چقدر شمار کهکشان ها در آسمان زیاد است.

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایمان رنجبر iman-ranjbar بازدید : 681 تاريخ : 26 / 2 / 1392 ساعت: 14:12

تصویر چهره ی مبارک حجر بن عدی

 

به گزارش وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از عماد نیوز ، پس از انتشار خبر حمله تکفيري‌ها و وهابیون افراطی به مرقد مطهر "حجر بن عدی” و ربودن پیکر مطهر یاور امیرالمومنین (ع)، تصویری در شبکه خبری الغوطه الشرقیه که وابسته به معارضین سوری است منتشر گردید که ادعا شده است این تصویر متعلق به پیکر مبارک "حجر بن عدی” ، از صحابه رسول خدا(ص) و امیرالمومنین(ع) می باشد.



لازم به ذکر است که تاکنون هیچ منبع معتبری این عکس را تایید و یا تکذیب ننموده است.

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : تصویر چهره ی مبارک حجر بن عدی,تصویر کسی که از خاک در آوردنش,حجر بن عدی, نویسنده : ایمان رنجبر iman-ranjbar بازدید : 799 تاريخ : 25 / 2 / 1392 ساعت: 16:24

شرکت گوگل
Google Inc.

 

 

نوع شرکت شرکت سهامی عام
محدوده فعالیت جهانی
بنیانگذاری منلو پارک، کالیفرنیا
(۴ سپتامبر ۱۹۹۸)
بنیانگذار(ها) لری پیج، سرگئی برین
شعبه مرکزی گوگل پلکس، مانتین ویو
افراد مهم لری پیج
(مؤسس و مدیر عامل)
اریک اشمیت
(رئیس هیأت مدیره)
سرگئی برین
(مؤسس)
محصولات جستجوگر، یوتوب، سیستم‌عامل گوگل کروم، گوگل ارت، نکسوس اس، جی‌میل،گوگل ترنسلیت
درآمد سود ۳۷٫۹۰۵ میلیارد دلار (۲۰۱۱)
سود خالص سود ۱۱٫۶۳۲ میلیارد دلار (۲۰۱۱)
دارایی کل سود ۷۲٫۵۷۴ میلیارد دلار (۲۰۱۱)
شمار کارکنان ۳۳٬۰۷۷ (۲۰۱۲)[۱]
شرکت‌های وابسته یوتیوب، دابل‌کلیک، موتورولا موبیلیتی، اندروید، پیک‌نیک، ادموب
شعار شرور نباشید
وب‌گاه www.google.com

گوگل (به انگلیسی: Google)‏ شرکت سهامی عامی است که در زمینهٔ جستجوی اینترنتی، رایانش ابری و تبلیغات سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت توسط لری پیج و سرگئی برین تأسیس شد که هر دوی آن‌ها در دانشگاه استنفورد به عنوان دانشجوی دکترا حضور داشتند و با نام «مردان گوگل» شناخته می‌شدند.[۲][۳][۴] گوگل در ابتدا به عنوان یک شرکت خصوصی در ۴ سپتامبر ۱۹۹۸ ثبت شد و فروش اولیه سهام آن در ۱۹ اوت ۲۰۰۴ انجام شد. لری پیج و سرگئی برین و اریک اشمیت قبول کردند که به مدت بیست سال، یعنی تا سال ۲۰۲۴ در کنار هم کار کنند.[۵] هدف گوگل از آغاز «سازماندهی کردن اطلاعات دنیا و دسترس‌پذیر کردن آن‌ها برای عموم» بود،[۶] و شعار غیر رسمی شرکت (که توسط مهندس گوگل امیت پاتل ابداع شد[۷] و توسط پل بوچهیت از آن حمایت شد) «شرور نباشید» بود.[۸][۹] در سال ۲۰۰۶ شرکت به محل جدید و کنونیش در مانتین ویو، کالیفرنیا منتقل شد.[۱۰]

گوگل بر گرفته شده از واژهٔ گوگول[۱۱] که به معنی «یک عدد یک و صد صفر جلوی آن» است که نوعی شعار و در واقع مقصود موضوع است.[۱۲] بدین معنی که گوگل قصد دارد تا سرویس‌ها، اهداف و اطلاع‌رسانی و اطلاعات خود را تا آن مقدار در وب در جهان گسترش دهد.[۱۳][۱۴] گوگل به طور تخمینی دارای بیش از یک میلیون سرور در سراسر جهان است،[۱۵] و روزانه برروی بیش از یک میلیارد درخواست جستجو[۱۶]، و حدود ۲۴ پتابایت داده تولید شده توسط کاربران پردازش انجام می‌دهد.[۱۷][۱۸] نتیجه رشد سریع گوگل از بدو ثبت شدن شرکت، زنجیره‌ای از محصولات، خرید و شراکت با شرکت‌های دیگر بود. این شرکت محصولات اینترنتی سودمندی مانند سرویس ایمیل جی‌میل و شبکه‌های اجتماعی مانند اورکات و به تازگی گوگل باز و گوگل+ را به کاربران خود پیشنهاد می‌دهد. محصولات گوگل به ابزارهای رومیزی نیز توسعه پیدا کرد، با برنامه‌هایی مانند مرورگر وب گوگل کروم، سازماندهی و ویرایشگر تصاویر پیکاسا و پیام‌رسان فوری گوگل تاک. گوگل برروی سیستم‌عامل موبایل اندروید که در بسیاری از تلفن‌های همراه استفاده می‌شود، در کنار سیستم‌عامل گوگل کروم که با نام Cr-۴۸ هم شناخته می‌شود نظارت دارد.[۱۹]

الکسا اینترنت وبگاه گوگل در آمریکا (google.com) را به عنوان پربازدیدکننده‌ترین سایت اینترنت در فهرستش قرار داده‌است، همچنین وبگاه‌های گوگل در کشورهای دیگر مثل هند google.co.in (که در رتبه چهاردهم قرار دارد) به عنوان پربازدیدکننده‌ترین سایت در هند و یا google.co.uk به عنوان پربازدیدکننده‌ترین سایت در انگلیس و خیلی سایت‌های دیگر آن پربازدیدکننده‌ترین در کشور خود هستند و در فهرست برترین صد سایت دنیا قرار دارند. سایر متعلقات گوگل مانند یوتیوب (رتبه سوم در الکسا) یا بلاگر (رتبه ششم در الکسا) و اورکات نیز در این فهرست قرار دارند.[۲۰] گوگل همچنین توسط برندز به عنوان دومین برند باارزش دنیا شناخته شده‌است.[۲۱] شکل تجارت کنونی گوگل و خدماتی که ارائه می‌دهد باعث انتقاد از این شرکت در موضوعاتی مانند حریم، حق تکثیر، و سانسور شده‌است.[۲۲][۲۳]

 

 

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : گوگل,موتورهای جستجوگر,موتور جستجوگر گوگل, نویسنده : ایمان رنجبر iman-ranjbar بازدید : 841 تاريخ : 25 / 2 / 1392 ساعت: 0:46

بلوتوث 

 
 


 

 

 

 


يكي از جالب ترين نكات درباره اين تکنولوژی روشي است كه وسايل مجهز به سخت افزار های بلوتوث به طور خودكار و هوشمند يكديگر را تشخيص مي دهند ، به تبادل اطلاعات می پردازند و داده ها را به وسیله نرم اقزار مدیریت ارسال BLUETOOTH شما يا بدون دخالت شما منتقل می کند.
به صورت کلی در خصوصيات ارسال بلوتوث يك ارتباط راديويي با برد كوتاه تعريف شده است.
اين استاندارد هم چنين يك برد متوسط ارسال بلوتوث 100 متري را تعريف كرده است ، اما کمتر به كار مي رود ، چون به توان وهزينه بيشتري احتیاج دارد.
هر وسيله ای که تکنولوژی بلوتوث را دارا است حاوي يك سخت افزار فرستنده / گيرنده مربعي 4 سانتيمتري است كه در باند فركانس راديويي ISM يا صنعتي ، علمي ، پزشكي کار مي كند.

طراحان اين فركانس ارسال را بدين جهت انتخاب كردند كه در سراسر جهان به رايگان و سهولت در دسترس است و محدوديتهاي داشتن مجوز را ندارد .

بلوتوث از لحاظ نظري امکان ایجاد پهناي باند يك مگابايت در ثانيه را دارد ، كه معادل سرعتي نزديك به 723 كيلوبيت در ثانيه است.
اين سرعت گرچه خيلي بالا نيست ، اما براي انتقال داده ها بين وسايل خانگی و دسترسي به اينترنت كافي است.

از سه ماه آخر سال 2010 شاهد ورود فناوري بی سیم Blutooth 4.0 در دستگاههايي مانند هدستها، تلفنهاي همراه و کامپيوترهاي شخصي خواهيم بود.
اين نمونه های جديد از فناوري بلوتوث در مقايسه با نمونه هاي قديمي تر مي تواند در دستگاههايي با توان الکتريکي کمتر به کار رود.
بیشترین پیشرفت براي اين تکنولوژی ارتباطي جديد، افزايش سرعت تبادل اطلاعات در آن است و به گفته گروه Bluetooth SIG، با اين اقدامات سرعت ارسال اطلاعات از طريق تکنولوژی بلوتوث خودکار از 3 مگابيت در ثانيه براي شرایط کنوني به 24 مگابيت در سومين نسخه از فناوري بلوتوث ارتقا يافته است.

- «گروه مشترک بلوتوث»به صورت رسمي فناوري Bluetooth 3.0 را با اهدافی در باره استانداردهاي مربوط به فناوري‌هاي ارتباطي بي‌سيم با بورد کوتاه و سرعت بسيار بالا به بازار ارائه کردند.

مهمترین پیشرفت براي نسخه های ارتباطي جديد، افزايش سرعت در آن است و به گفته گروه Bluetooth SIG، با اين اقدام سرعت ارسال اطلاعات از طريق فناوري بلوتوث از 3 مگابيت در ثانيه براي استاندارد کنوني به 24 مگابيت براي سومين نسخه از فناوري بلوتوث ارتقا يافته است.

البته به طور یقیین سرعت بالاتر در اين فناوري جديد ایجاد شده است، استاندارد 3.0 فناوري ارسال و دریافت بلوتوث از استاندارد سيگنال‌هاي راديويي 802.11 استفاده مي‌کند و اين استاندارد به صورت اولیه به استاندارد بلوتوث امکان مي‌دهد حين انتقال داده هاحجم زیادی از اطلاعات نظير فايل‌هاي ويديويي، موسيقي و عکس، بر اساس سيگنال‌هاي انتقالی سيستم ارتباط Wi-Fi اقدام کند.

البته نکته جالب توجه در این مورد تفاوت در برد های آزمایش شده سخت افزارهای ارسال بلوتوث و میزان حقیقی ارسال آنها در شرایط واقعی است.

در همین رابطه مايکل فولي(Michael Foley) مدير گروه Bluetooth SIG در يک مصاحبه اعلام کرد که در دنياي واقعي نبز استفاده کنندگان از استاندارد 3.0 فناوري بلوتوث اطلاعات خود را با سرعت انتقال 22 تا 26 مگابيت در ثانيه منتقل خواهند کرد.
اين استاندارد براي آن گروه از دستگاه‌هاي ارسال بلوتوث که تنها از يک فناوري ارتباطي براي انتقال اطلاعات استفاده مي‌کنند بسيار مفيد خواهد بود، زيرا اين مسئله به آنها این امکان را می دهد که بتوانید بدون استفاده از USB يا شبکه بي‌سيم Wi-Fi، اطلاعات را با سرعت بالا منتقل کنید.

 

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : بلوتوث,بلوتوث چگونه کار میکند,بلوتوث نسل جدید ارتباطات,تاریخ بلوتوث,بلوتوث و کار آن, نویسنده : ایمان رنجبر iman-ranjbar بازدید : 823 تاريخ : 19 / 2 / 1392 ساعت: 23:18

آموزش زبان نگلیسی

این مجموعه پی دی اف یک مجموعه کامل از آموزش گرامر زبان انگلیسی است.این مجموعه با حجم بسیار کم میتواند جای کتاب های قطور را گرفته و از هزینه های طاقت فرسا جلو گیری کند

این مجموعه با لینک مستقیم دانلود کاملا رایگان میباشد

رمز فایل www.denadownload.com

دانلود

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : زبان انگلیسی,دانلود کتاب آموزش زبان,آموزش زبان انگلیسی,آموزش زبان انگلیسیPDF,آموزش زبان انگلیسی English, آموزش زبان انگلیسی گرامر, آموزش گام به گام زبان انگلیسی, آموزش گرامر زبان English, آموزش گرامر زبان انگلیسی از صفر, دانلود آموزش پی دی اف گرامر زبان انگلیسی, دانلود بوک آموزش زبان انگلیسی, دانلود رایگان کتاب, دانلود کتاب, دانلود کتاب PDF, دانلود کتاب PDF آموزش زبان انگلیسی, دانلود کتاب آموزش زبان انگلیسی, دانلود کتاب آموزش گرامر انگلیسی, دانلود کتاب آموزشی, دانلود کتاب اموزش گرامر زبان انگلیسی, دانلود کتاب جدید PDF, دانلود کتاب رایگان زبان انگلیسی, دانلود کتاب پی دو اف آموزش, یادگیری زبان انگیلیسی و گرامر,زبان انگلیسیPDF, نویسنده : ایمان رنجبر iman-ranjbar بازدید : 667 تاريخ : 19 / 2 / 1392 ساعت: 19:40

ایا تا به حال شده که خواسته باشید از طریق اینترنت اس ام اس رایگان بفرستید ؟
قبلا یه سایت فارسی بود که دیگه فعال نیست ولی من حالا یه سایت دیگه پیدا کردم که میشه با اون اس ام اس رایگان به همه در هر جای جهان فرستاد برای این کار مراحل زیر رو که به صورت تصویری برای شما نوشتم دنبال کنید   

ابتدا بر روی این لینک کلیک نمایید 

در صفحه باز شده گزینه sign up  رو پیدا کنید و روی ان کلیک نمایید   

full name: نام و نام خانوادگی

e-mail: آدرس ایمیل شما

password:  رمز انتخوابی

confirm password: تکرار رمز انتخوابی

country: کشور شما

mobile phone: شماره تلفن همراه شما

time zone: منطقه زمانی(در صورتی که در ایران هستیدAsia/tehran را انتخواب کنید)

Age: سن خود را به صورت تقریبی انتخواب کنید(مثال بین 18تا 24 سال)

sex: انخواب جنسیت( Male مرد Female زن)

image text: ارقام و حروفی که در تصویر زیر مشاهده میکنید وارد کنید)

دو مربع پایین را تیک بزنید و روی submit کلیک کنید

پس از انتخاب گزینه submit  کد فعال سازی به ایمیل شما فرستاده می شود                       

وارد ایمیل خود شوید و سپس کدی که مشخص شده است را به خاطر بسپارید و یا در محلی بنویسید دوباره  به صفحه اصلی سایت بروید برای این کار از این ادرس استفاده کنید 

همان طوری که مشخص شده است ایمیل و پسورد خود را وارد نمایید و وارد سایت شوید برای فعال سازی ایمیل خود  بر روی محل مشخص شده کلیک نمایید و کدی را که قبلا یادداشت نموده اید را واردنمایید                                                                             

برای فعال سازی شماره موبایل خود بر روی محل مشخص شده کلیک نمایید و سپس یک اس ام اس برای شما ارسال می شود که کد فعال سازی را در ان نوشته اند انرا در محل مر بوطه وارد نمایید و حساب شما فعال می شود و شما می توانید از این پس اس ام اس رایگان به سراسر جهان بفرستید.

 

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : free sms,اس ام اس رایگان,فرستادن اس ام اس رایگان با اینترنت,اس ام اس رایگان در کامپیوتر,چگونه با اینترنت اس ام اس بفرستیم,sms رایگان,فرستادنsmsرایگان با اینترنت,ایمان رنجبر, نویسنده : ایمان رنجبر iman-ranjbar بازدید : 1677 تاريخ : 19 / 2 / 1392 ساعت: 18:43

کارخانه‌ها، ماشین‌ها، کامیون‌ها، و وسایلی که دارای دودکش هستند، از سوخت فسیلی نظیر زغال و مواد نفتی استفاده می‌کنند. سوخت این دو نوع ماده موادی نظیر اکسید گوگرد و اکسیدهای نیتروژن را وارد هوا می‌سازد. در فضا این اکسیدها تغییر می‌کنند. به گرد و غبار و باران اسیدی تبدیل می‌شوند. سپس به صورت بارش‌های خشک یا تر به سطح زمین بر می‌گردند. برای مشاهده ادامه مطلب به بخش ادامه مطلب بروید

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : باران اسیدی,باران اسیدی چیست؟,باران,اسید,چگونگی باران اسیدی,باران اسیدی چطور تولید میشود,چرا باران اسیدی میشود,اسید در آب,اپرات باران اسیدی, نویسنده : ایمان رنجبر iman-ranjbar بازدید : 734 تاريخ : 14 / 2 / 1392 ساعت: 1:05

با سلام خواستم به حضورتان برسانم اگر وبلاگ  یا وبسایت دارید میتوانید با لینک تعیین شده در وبلاگ ما در آن وبسایت یا وبلاگتان را ثبت نمایید و پس از آن با هر 500 بازدید از وبلاگ یا وبسایت شما به شماره کارتی که وارد نموده اید 1000 تومان واریز میشود.این سایت متعلق به تکنولوژی روز دنیا نمی باشد و هیچ گونه سود و مسئولیتی در قبال آن نداریم.

وبلاگ من سود زیادی از این لینک میبره برای ثبت اینجا کلیک کنید

با تشکر ایمان رنجبر

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : در آمد عالی برای وبلاگ و وبسایت, نویسنده : ایمان رنجبر iman-ranjbar بازدید : 678 تاريخ : 12 / 2 / 1392 ساعت: 1:25

   !!!توجه!!!                 !!!توجه!!!

          قرعه کشی بزرگ برای اعضای وبلاگ تکنولوژی روز دنیا


کارت شارژ  1000,2000,5000,10000,20000 تومانی ایرانسل,رایتل,همراه اول,تالیا

برای عضو شدن کلیک کنید

                                برندگان این هفته

علیرضا نوروزی, نام کاربردی:alireza24

مصطفی بابایی,نام کاربردی:babaiymmm

حسین کرمانی,نام کاربردی:dadashgolam

حمید طاووسی,نام کاربردی:taaavoosy

حامد بهروزی,نام کاربردی:hamed2589

رضا کاظم نژاد,نام کاربردی:rezabadel

 از برندگان خواهش میشود  باشماره 09388589788 تماس گرفته یا در بخش نظرات خصوصی شماره نلفن   همراه خود را همراه با رمز عبوری که در موقع ثبت در اعضا وارد نمودند وارد نمایند. رمز شارژ حد اکثر2 روز برایشان ارسال میشود. و آسان ترین راه : در قسمت مطالب رمز دار عنوان یکی از آن ها نام کاربردی و نام خانوادگی خود را پیدا کنید و رمز عبوری را که در موقع ثبت اعضا وارد نموده اید را برای رمز بنویسید.قابل توجه است که 70% قرعه کشی برای افراد فعال اتفاق می افتد.تاکنون85 نفر عضو اعضا هستند و 35 نفر از آنها فعال هستند و از آقای حسین کرمانی به دلیل بهترین کاربر و عضو وبلاگ تکنولوژی روز دنیا تشکر و قدردانی میکنیم و یک کارت شارژ 10000 تومانی برای ایشان هدیه در نظر گرفته ایم.

باتشکر ایمان رنجبر

 

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : قرعه کشی برای اعضا,قرعه کشی شارژ, نویسنده : ایمان رنجبر iman-ranjbar بازدید : 695 تاريخ : 12 / 2 / 1392 ساعت: 0:16

 

یکی از پرکاربرد ترین روش هایی که در صفحات وب و از جمله در وبلاگ ها و وبسایت ها برای به اشتراک گذاری فایل ها، کلیپ ها، مجموعه تصاویر، کتابهای الکترونیکی و... مورد استفاده قرار می گیرد، درج لینک جهت دانلود است، اگرچه شاید برخی گمان کنند این کار، ساده و آسان به نظر می رسد، اما در واقع در عین سادگی ممکن است با چند اشتباه کوچک، فایل به درستی از سایت یا وبلاگ شما، قابل دریافت نباشد، از این رو در این آموزش می خواهیم به طور مختصر و مفید، نحوه فشرده سازی، آپلود و درج لینک جهت دانلود را آموزش دهیم، به امید اینکه مفید واقع شود.

استفاده از برنامه های فشرده ساز فایل


گام اول برای قرار دادن لینک جهت دانلود، فشرده کردن فایل مورد نظر است، البته این کار همیشه هم ضروری نیست، اما برای برخی از فایل ها انجام آن اجباری است، چرا که مرورگرها در حالت عادی نسبت به اجرای برخی از فایل ها در بستر خود اصرار دارند، مثلا اگر فایلی با پسوند mp3 داشته باشید و بخواهید آن را به صورت مستقیم دانلود کنید، با کلیک بر روی لینک دانلود، به جای ظاهر شدن پنجره دانلود، مرورگر تلاش می کند که آهنگ را در صفحه بارگذاری کند، البته راه حل این موضوع معمولا استفاده از گزینه موجود در کلیک راست (save target as) است؛ اما فشرده کردن یک فایل با فرمت zip یا rar می تواند از بروز این نوع مشکلات جلوگیری کند؛ این کار را با برنامه هایی نظیر winrar یا خود ویندوز انجام دهید.

آپلود فایل در یک سرور دانلود


پس از فشرده کردن فایل، برای قرار دادن آن در وب، باید از سروری بدین منظور استفاده کنید، این سرور می تواند فضای هاستی باشد که در اختیار دارید یا اینکه از سرویس های رایگان آپلود فایل استفاده نمائید، در روی سرورهای شخصی از برنامه های ftp یا File Transfer Protocol نظیر CuteFTP و یا برنامه های کنترل پنل سرور مانند cPanel، DirectAdmin و در سرویس های رایگان آپلود فایل، با استفاده از سیستم مدیریت آنها می توانید فایل خود را آپلود و لینک آن را منتشر کنید.

درج لینک دانلود در وبلاگ و سایت


پس از اینکه فایل خود را آپلود کردید، لینک مستقیم آن را کپی نمائید، لینک مستقیم دانلود فایل در سرور های شخصی با دنبال کردن دایرکتوری که فایل را داخل آن آپلود کرده اید به دست می آید، مثلا اگر فایل را در پوشه download آپلود کرده اید و نام آن به فرض book.zip است، لینک دانلود آن به شکل زیر می شود.
http://yoursite.com/download/book.zip
در سرویس های رایگان آپلود فایل، لینک دانلود معمولا در فیلدهایی به کاربران نشان داده می شود؛ اما پس از دریافت لینک، باید آن را در قسمت ارسال مطلب خود قرار دهید، در ویرایشگر ارسال مطالب آیکنی معمولا به شکل یک زنجیر کوچک وجود دارد که به وسیله آن می توانید به یک صفحه یا به یک فایل لینک دهید، بدین منظور ابتدا عبارت مورد نظر خود را انتخاب و سپس روی این آیکن کلیک کنید.
html-download-link-icon
تنظیمات این قسمت معمولا شامل باز شدن لینک در پنجره جدید یا همان پنجره فعلی، عنوان لینک و مواردی از این دست است که باید متناسب با فایل و هدف خود آنها را کامل نمایید.

درج لینک دانلود به صورت html


علاوه بر شیوه مرسوم، روشی جایگزین نیز برای قرار دادن لینک جهت دانلود وجود دارد، این روش مبتنی بر کدنویسی html و تگ a href است، در صفحات وب لینک ها با تگ a href تعریف می شوند و حتی مواردی که در بالا توضیح دادیم نیز نهایتا کد html تولید خواهند کرد، به هر صورت از روش html در موارد خاصی می توان به عنوان جایگزین استفاده کرد، مثلا اگر ویرایشگر ارسال مطالب به هر دلیل غیر فعال شود، می توان کد زیر را در قسمت مربوط به کدهای html جایگزین کرد.
<a href="http://yoursite.com/download/book.zip" title="لینک دانلود" target="_blank">لینک دانلود</a>
این کد را باید در قسمت مربوط به کدهای html در ویرایشگر ارسال مطالب قرار دهید، این آیکن معمولا به صورت عبارت html یا نمایش به صورت کد، مشخص است.
html-download-link-code
علاوه بر مقدار blank در قسمت target، می توانید از self نیز استفاده کنید (self لینک را در صفحه فعلی باز می کند).

 

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : چگونه در وبلاگ و سایت, لینک دانلود قرار دهیم؟,چگونه فایلی برای دانلود در وبلگ یا سایتمان قرار دهیم, نویسنده : ایمان رنجبر iman-ranjbar بازدید : 2618 تاريخ : 11 / 2 / 1392 ساعت: 1:10